Értem A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

Garancia , szavatosság


Cégünk ügyel arra, hogy megfelelő minőségű termékeket előállító gyártók termékeit forgalmazza. Beszerzéseinknél probáljuk a termékekről a lehető legtöbb információt megszerezni és azok minőségéről a lehető legjobban tájékozódni.
Az általunk forgalmazott gyártók rendelkeznek hazai képviselettel, akik segítségünkre lehetnek az esetleges problémák vagy egyedi igények megoldásában.

Ha egy terméknél hibát tapasztal a garancialevélben kapott szervíznél vagy ügyfélszolgálatunknál jelezze és munkatársaink tovább irányítják a megfelelő helyre vagy segítenek a megoldásban.

Kérdés esetén keresse munkatársainkat akik szívesen segítenek.

Kellékszavatosság: Ön a Forgalmazó hibás teljesítése esetén a Forgalmazóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Választása szerint a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Forgalmazó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ár arányos leszállítását vagy a hibát a Forgalmazó költségére Ön is kijavíthatja, kijavíttathatja vagy - végső esetben – c) a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Forgalmazó adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Forgalmazó értékesítette. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság: A Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a fenti kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Forgalmazóval vagy a termék gyártójával szemben. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Termék e jog gyakorlása szempontjából akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az azt teljesítővel szemben érvényesítheti.

Jótállás: A fenti szavatossági igényektől meg kell különböztetni a jótállást. Az Eladó az általa forgalmazott termékekre jótállást (hétköznapi szóhasználattal garanciát) nem vállal, azonban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján bizonyos termékekre vonatkozóan jótállási kötelezettsége áll fen.
 
A jótállás jogszabály által előírt időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási egységár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
 
A forgalmazott termékeink egy részénél továbbá a gyártó egyoldalú nyilatkozattal jótállási kötelezettséget vállal.Ezen termékekre gyártótól és terméktől függően 12 és 120 hónap közötti garanciát vállalnak a gyártók vagy képviseleteik. A jótállási határidő azonban nem lehetett rövidebb a jogszabály által kötelezően előírt jótállás határidejénél.
 
A Forgalmazó a jogszabályi, illetve a vállalt jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a Forgalmazó a jogosult felhívására - megfelelő határidőben – a jótállásban vállalt kötelezettségeinek nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt.
 
A jótállási idő a termék átvételétől kezdődik meg. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
 
Meghibásodás esetén a termékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. Azoknál a termékeknél ahol nincs garancialevél mellékelve és hibát észlel keresse ügyfélszolgálatunkat. A termékek garanciális szervízpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Garanciális időkről a Garancia menüpontban kaphat bővebb felvilágosítást. Javasoljuk, hogy a Vásárláskor kapott számlát vagy blokkot őrizze meg, mert a garanciális hiba bejelentésekor a szervíz vagy a gyártó kérheti. A számlával vagy blokkal tudja bizonyítani, hogy a termék még a garancia időn belül van. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
 
Felhívjuk a figyelmét, hogy a termékek hibája miatti bármely reklamációnál szükség van a termék vásárlását igazoló blokkra vagy számlára amivel a vásárlást és annak idejét igazolni tudja.

Kérésre a forgalmazott termékekről lehetőség szerint műszaki rajzot vagy bekötési, előkészítési rajzot küldünk, illetve csatoljuk a szállítói megfelelőségi nyilatkozatot.


Fürdőszobawebshop